.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محصولی از دولت می رود؟

کوچک شدن دولت و کاهش تعداد وزارتخانه ها، احتمالا قربانی بزرگ دارد.

دولت، طبق مصوبه مجلس موظف است 5 وزارت خانه را در وزارتخانه های دیگر ادغام کند. این درحالی است که گمانه زنی های فراوانی درباره وزارتخانه های ادغام شده وجود دارد. در حال حاضر قطعی ترین ادغام، مربوط به دو وزارتخانه پایه است؛ مسکن و راه. دولت گفته این اتفاق تا اردیبهشت می افتد.

اما درباره وزارتخانه های دیگر هر روز حرف و حدیث تازه ای شنیده می شود. درحالی که در بدنه وزارت بهداشت کم کم این آمادگی پیش می آمد تا ادغام با وزارت رفاه اتفاق بیفتد و وزارتخانه جدیدی با نام رفاه و سلامت، تشکیل شود، اکنون خبرهای تایید نشده، یک بحث کهنه را باز می کند؛ وزارت رفاه و کار ادغام می شوند. دو وزارتخانه ای که پسوند اجتماعی را یدک می کشند؛ رفاه و تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی.

بحث ادغام وزارت رفاه و وزارت کار از دو سه سال پیش در راهروهای مجلس شنیده می شد. کمیسیون اجتماعی مجلس با جدیت دنبال این ادغام بود، اما ناگهان و در زمان بررسی بودجه 89، مسکوت ماند. رییس کمیسیون اجتماعی وعده پیگیری در سال 89 را داد، اما عملا اتفاقی نیفتاد تا خبرها از ادغام رفاه و بهداشت حکایت کنند. حتی چندی پیش شایعاتی درباره ادغام وزارت کار و تعاون هم شنیده شد، اما با تکذیب وزیر تعاون، این بحث هم به پایان رسید.

اکنون درحالی که دولت موظف به تشکیل وزارت ورزش و جوانان است؛ خبرهای متفاوت زیادی درباره وزارتخانه های جدید شنیده می شود؛ گفته شده دولت در تعاملی با مجلس احتمالا لایحه ای ارائه می کند و از مجلس می خواهد قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان را اصلاح کند و این وزارتخانه تشکیل نشود. از سوی دیگر این بار دولت متولی ادغام وزارت رفاه و کار با هم می شود تا از تعداد وزارت خانه ها، یکی کم شود. این درحالی است که پیش از این خبرهایی درباره ادغام وزارت بهداشت و با وزارت علوم هم شنیده شده بود. جالب اینکه در حاشیه همین شایعه، گفته شد مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، گزینه احتمالی وزارت علوم جدید است!

هرچند که این شایعه خیلی زود تکذیب شد و مانند سالهای گذشته در حد واگذاری آموزش پزشکی به وزارت علوم باقی ماند.

اما خبرهای تایید نشده درباره وزرای جدید وزارتخانه های تازه، متناقض است؛ درحالی که صادق محصولی، وزیر رفاه، به عنوان بازوی اصلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها شناخته می شود، اما گفته شده او به زودی از بدنه دولت جدا می شود. صادق محصولی در دولت نهم و در زمان رای اعتماد برای وزارت نفت، ناگهان کنار کشید و اعلام کرد تمایل چندانی به حضور در مدیریت ارشد دولتی ندارد. در زمان رای اعتماد برای وزارت کشور دولت نهم هم همین نظر را اعلام کرد.

او حتی میان وزرای اولیه پیشنهادی محمود احمدی نژاد برای دولت دهم هم نبود و پس از کش و قوس فراوان و چند چرخش، او دوباره روانه دولت شد و این بار در وزارت رفاه جا خوش کرد؛ وزیر متمول در رفاه! تیتری که رسانه های بسیاری به آن علاقمند بودند. محصولی دراین مدت بسیار روانه بهارستان شده است تا نماینده ها را قانع کند و البته تاکنون هیچگاه دست خالی برنگشته و با تهدید جدی استیضاح مواجه نشده است.

با این حال وزارت رفاه، همچنان یکی از پاشنه های آشیل دولت است؛ موازی کاری با وزارت بهداشت و چالش های تامین اجتماعی با دولت، به نظر نمی رسد به این زودی ها به پایان برسد. این حواشی و ناهماهنگی ها فقط در وزارت رفاه است، بقیه وزارتخانه ها، با درصد بالاتری با سیاست های رییس دولت و اطرافیان درجه یکش، هماهنگ هستند.

با تمام اینها شنیده می شود محصولی در آینده ای نه چندان دور، عطای وزارت را به لقایش می بخشد و وزارت رفاه هم به همان مسیری می رود که راه رفت؛ رای عدم اعتماد مجلس به حمید بهبهانی، وزارت راه را به دل وزارت مسکن فرستاد. بعید نیست با رفتن محصولی از دولت، رفاه هم به سوی کار بخزد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.